Professionals getraind door Spraakwater zijn beter in staat om: - contact te leggen met winstgevende prospects en daarbij zichzelf te blijven - zonder moeite een stap extra te zetten om de klantbeleving te versterken - beter te luisteren en in te spelen op wat klanten willen - sneller een vertrouwensrelatie op te bouwen - op een herkenbare manier duidelijk te maken wat anderen kunnen verwachten - gemakkelijker (omzet)doelen te realiseren - tegenslagen en obstakels om te buigen naar kansen - een bovengemiddeld inkomen te verdienen - veel complimenten te oogsten
Visie Jij kunt in elk contactmoment het verschil maken. Laten merken dat je de ander ziet, hoort en erkent. Een positieve beleving creëren voor een ander. Een beleving die vakbekwaamheid en klantgerichtheid overstijgt. Daarmee overtref je verwachtingen. Je bevordert het vertrouwen, stimuleert de samenwerking en daarmee je gunfactor.
Missie Omdat jij er meer uit kunt halen dan je nu doet. Jij kunt tijdens elk contactmoment het verschil maken. Mensen raken, verrassen en inspireren. Zodat iedereen wint.
Spraakwater versterkt jouw communicatiekracht tijdens de vier fasen van elk persoonlijk contactmoment: 1) zie eerst de overwinning voor de ander 2) leef je volledig in 3) speel in op wat de ander wilt 4) laat iedereen winnen
Het effect a) een positieve ervaring voor klanten, want zij voelen zich gezien, gehoord en erkend door de extra stap die jij voor hen maakt. b) meer complimenten, succes, zelfvertrouwen en energie voor jezelf, want je inzet wordt gewaardeerd en je boekt vooruitgang. c) een positief imago en winstgevende marktpositie, omdat klanten graag terugkomen en de organisatie aanbevelen.
Met de expertise van Spraakwater Sessies "Een stap extra zetten voor een ander. Ik heb ervaren wat het positieve effect daarvan is. Vooral toen ik volledig verlamd in het ziekenhuis lag. En daarna zag ik het effect ook bij onze versie van Over-de-Streep: De Wereld van Simon. Daarom ben ik er op gebrand om zo vaak mogelijk het verschil te maken. Voor mijn studenten, deelnemers, opdrachtgevers en voor mijzelf heb ik een stappenplan geschreven. Een krachtige methode waarmee je de gunfactor verdubbelt. Ik hoop dat jij er ook dubbel veel plezier en succes mee beleeft." Door Rudolf Juliët, trainer & docent Spraakwater Sessies.
Mooiste feedback: "Veel van je geleerd, je hebt me power gegeven. Jij bent voor mij een held!" Verpleegkundige SFG Rotterdam. Ook KLM maakt het verschil voor hun klanten
Bezoekadres Spraakwater Sessies / Retail Training Huis Van Nelleweg 1 Ingang 3, tweede verdieping, unit 33 3044 BC Rotterdam
Je wilt een effectief trainings- of opleidingsprogramma opzetten, zodat jouw afdeling nog klantgerichter gaat werken of zodat het salesteam nóg meer omzet binnenhaalt. Dit versterkt het positieve imago en de marktpositie van de organisatie, want klanten die fan van je zijn, blijven terugkomen en bevelen de organisatie van harte aan!
Herken je dit? Na een gedegen analyse heb je voldoende signalen ontvangen waaruit blijkt dat het nóg beter kan. De verkoopresultaten staan onder druk en de interne samenwerking verloopt soms stroef. De concurrentie heeft zijn aanbod aangescherpt en klanten zijn veeleisender geworden. Je streeft ernaar dat alle teams beter samenwerken en dat klantverwachtingen worden overtroffen.
Incompany maatwerk (voor bijvoorbeeld een salestraining) Een nieuwe aanpak implementeren gaat niet vanzelf. Je weet als geen ander dat een échte verandering veel aandacht, tijd en energie vergt. Een tactische introductie is gewenst en de deelnemers moeten de voordelen van de nieuwe werkwijze zelf ervaren.
Intake gesprek Met maximaal 8 deelnemers per groep geven we invulling aan onderstaande vragen:
1) Wat zijn de commerciële ambities: conversies, bezoekafspraken, doorlooptijden, omzettargets? 2) Wat moeten deelnemers ná de training: weten over sales, vinden van klanten en doen tijdens gesprekken? 3) Hoe gaan we deelnemers activeren, motiveren en committeren om individuele leerdoelen te realiseren? 4) Op welke wijze gaan we experimenteren, oefenen en trainen met het overtreffen van klantverwachtingen? 5) Hoe meten we de vooruitgang en versterken we ook na het traject het potentieel?
knop10
Bedreigen, negeren, treiteren, roddelen of schelden. Het verkeerde kledingmerk te dragen. Of een paar kilo te zwaar zijn. Een donkere huidskleur hebben. De Nederlandse taal niet goed beheersen. Minder goed in sport zijn. Niemand is exact 100% hetzelfde. En dat veroorzaakt soms problemen.
Een aantal keer per jaar verzorgt Spraakwater Over-de-Streep sessies op middelbare scholen. Waarom? Omdat inlevingsvermogen bijdraagt aan het voorkomen van problemen op het schoolplein en in de klas. Tijdens deze sessies ervaar je direct het positieve effect van je inzet. Er ontstaat meer begrip voor anderen. Je ziet leerlingen meer stralen. Ruzies worden uitgesproken en vriendschappen hersteld. En dat is het beste gevoel van de wereld!
Spraakwater voor scholen Met de naam 'De Wereld van Simon' verzorgt Spraakwater over-de-streep sessies op scholen. Dit zijn impactvolle sessies waar wij mensen - in een veilige omgeving - met elkaar verbinden, zodat er wederzijds begrip en respect ontstaat. Net als bij het TV-programma Over-de-Streep met Arie Boomsma.
Doelstelling - Aanpakken en voorkomen van problemen zoals roddelen, (digitaal) pesten en discriminatie. - Positieve interactie vergroten en samenwerking verbeteren. - Sociale en culturele ontwikkeling bevorderen. - Ervaren dat verschillende mensen en kwaliteiten elkaar aanvullen. - Laten zien dat we meer hetzelfde zijn dan dat we van elkaar verschillen. Inlevingsvermogen vergroten Stap in de wereld van de ander. Wat zie je daar? Welke vragen roept dat op? En begrijp je de antwoorden?
Laat anderen ook joúw wereld zien. Want als zij écht zien wie jij bent, dan ontstaat er begrip. Je merkt al snel dat je veel meer op elkaar lijkt dan je dacht. En daarna kun je makkelijker op een positieve en respectvolle manier met elkaar omgaan :-)
Mogelijkheden - Besloten sessie vanaf 60 tot 125 deelnemers. - Voor leerlingen van 13 t/m circa 20 jaar. - Sessie duurt circa 4 uur. - In de gymzaal of bij voorkeur een ruime externe locatie.
Maatwerk Geen enkele sessie is exact hetzelfde. Vooraf bespreken we uw huidige situatie, zodat de trainers het programma laten aansluiten op uw wensen en doelstelling. Neemt u gerust contact op voor meer informatie. Reacties "Ik vond het een mooie en indrukwekkende dag. De sfeer was goed en open; het was overduidelijk dat veel leerlingen geraakt werden, door eigen verhalen en door verhalen van anderen. Daarmee lijkt mij het doel op de dag zelf bereikt. Volgend jaar een vervolg!" Docent Christiaan Huygens College.
"Wooohhh, dat ziet er fantastisch uit zeg! Wat een heerlijke positieve uitstraling en wat een energie straalt het uit." Relatie van trainer.
"Om te beginnen vond ik het een zeer geslaagde dag voor mijzelf en de leerlingen. Ik heb veel gehoord en gezien en ik was onder de indruk. De opbouw was goed, prima veilige sfeer. Tijdens maatschappijleer is er extra aandacht aan gegeven en daar was ook behoefte aan. De leerlingen vonden het leerzaam en goed om mee te maken! Ik weer een ervaring rijker." Docent Christiaan Huygens College.
"Kippenvel was het eerste wat ik voelde toen ik hoorde over deze sessie. Geweldig dat dit er is! Het is zo belangrijk voor deze leeftijdgroep om respect voor elkaar te hebben en je niet 'anders te voelen', maar het gevoel hebben dat je er mag zijn. Dit is heel bepalend voor je zelfbeeld en ik hoop ook zeker dat tegen de tijd dat mijn kinderen naar de middelbare school gaan dit een begrip is op alle middelbare scholen." Relatie van trainer.
"Mooi wat je aan het doen bent! Ik heb de documentaire Over de Streep gezien en was toen ook al onder de indruk. Hoe ben je hiertoe gekomen, overgenomen uit USA of zelf opgezet? Is dit je fulltime bezigheid? Lijkt me leuk." International Sales Director Brabantia.
"De uitvoering van de dag was geweldig! Het overtrof alle verwachtingen en er kan met een gerust hart gezegd worden dat het een zeer geslaagde dag was die niet veel leerlingen en leraren zullen vergeten. Ook na de uitvoering was er intensief contact. Er was sprake van een goede afwikkeling, waarbij er aandacht was voor de impact van die dag op de leerlingen." Opdrachtgever Christiaan Huygens College.
knop12
Gave meewerkstage
Je bent voor een meewerkstage aan het goede adres bij Spraakwater Sessies. Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste en getalenteerde studenten, die bereid zijn om in elk contactmoment het verschil te maken. Wij investeren graag in jouw toekomst.
Opnames maken voor training bij Eurofiber
Stage lopen
Stage lopen bij Spraakwater Sessies betekent ervaring op doen op het gebied van sales, marketing en communicatie in een flexibele werkomgeving.
Door te helpen met het ontwikkelen en uitrollen van het marketing & communicatieplan, speel jij een cruciale rol in het versterken van de communicatiekracht van grote opdrachtgevers zoals NS, ABN Amro en KNVB.
Meehelpen met sessie bij OnGuard Software
Duo-stage
Elk semester zoeken wij maximaal twee HBO-studenten, die minimaal 16 weken het Spraakwater team versterken. - Je creëert pakkende content voor online marketingactiviteiten - Jij loopt mee tijdens klantgesprekken - Ook tijdens trainingssessies ben je van harte welkom als deelnemer of trainers-assistent - Jij ontwikkelt sterke trainings-, leer- en communicatiemiddelen - Je analyseert de potentie van nieuwe markten - Je bereidt trainingen voor - Je onderhoudt contact met deelnemers - Je legt contact met nieuwe potentiële opdrachtgevers
Persoonlijke Kwaliteiten/houding - Aanpakker - Zelfstandig - Flexibel (met werkzaamheden, werklocaties en werktijden) - Inzet/motivatie (een klantgerichte, enthousiaste en stimulerende werkhouding) - Nauwkeurig - Eigen initiatief tonen - Open staan voor feedback - Nieuwe dingen willen leren
Sluit deze meewerkstage aan bij jou leerwensen en voldoe jij aan het profiel? Solliciteer dan direct en stuur een verrassende mail naar rudolf@spraakwater.nl of nog beter: bel Rudolf Juliet via 06-24341332.
Stagiair in gesprek met stagebegeleider van Fontys
Spraakwater Sessies
Spraakwater Sessies & Retail Training Huis Van Nelleweg 1 Ingang 3, tweede verdieping, unit 33 3044 BC Rotterdam